Skip to main content

Happy 2019

3 months ago, I turn 20. Since it is the end of 2018, here are the 20 things that I learned at 2018.
  1. Do not fret over the trivial matter. 
  2. No matter How old you get, you'll always need a hug from your mom to make everything better.
  3. You deserve love more than the deep of the ocean
  4.  Your life isn't yours if you constantly care of what people think or say.
  5.  When you agree and say yes to others make sure you are not saying no to yourself.
  6.  Feel free to unfollow, block something that makes you doubt, insecure or feel bad about   yourself. Sometimes you gotta do what you gotta do for your mental health.
  7.  Don't let the good times pass without having pictures of it.
  8. There's no use crying over the spilled milk. All you can do is slowly fill the glass up again. (tell your heart to beat again).
  9.  Indeed what is to come will be better for you than what has gone by" surah Ad-Dhuha verse 4.
  10. Its okay not to be fit-in.
  11.  If you don't ask, the answer will always be A Big NO.
  12.  Sometimes people come into your life just to teach you how to let go.
  13.  You are not competing with people around you. You are matter, everyone's got their time. soon your time will come to shine brightly.
  14.  Your own limit is yourself.
  15.  Start where you are, use what you have, do what you can.
  16. Cherish everyone who appreciate you but pay close to those who don't clap when you win.
  17.  A friend in need is a friend indeed.
  18.  You never know how a little bit of kindness will affect other people's life. so be kind always.
  19. if you are still breathing, you the lucky one.
  20.  365 days equals to 365 opportunities. 
I hope those who are reading this, I pray for your prosperity and peace. Thank you. xoxo.

Comments

Popular posts from this blog

5 sebab kerjaya Customer Service antara yang masih menjadi demand di market kerjaya

Pada postingan kali ini, saya ingin kongsikan antara yang menjadi asbab Customer Service ini masih relevant untuk dijadikan sebagai kerjaya pada masa akan datang Seringkali saya ingatkan, kerjaya sebagai perkhidmatan khidmat pelanggan ini, bukanlah semua orang yang boleh lakukannya, saya juga seringkali gagal ketika  menangani halangan-halangan ketika berdepan situasi yang tegang ketika sedang bekerja di dalam bahagian khidmat pelanggan. Ok, Baiklah, saya akan kongsikan 5 sebab kerjaya Customer Service ini masih relevan di pasaran kerjaya buat masa ini, 1. Gaji yang lumayan sengaja saya letakkan gaji sebagai sebab yang paling utama, kerana kalau bagi saya, saya akan cuba pertimbangkan gaji terlebih dahulu, hal ini kerana, tanpa gaji yang mengcukupi, kita tidak akan dapat membahagikan wang kita kepada bahagaian-bahagian keperluan yang lain seperti bahagian untuk kemahuan, bahagian untuk kecemasan, dan sebagainya, merujuk kepada  Portal Jobstreet , kerjaya seperti  Customer Se

Friday to be blessed

Assalamualaikum. Last friday yang betul-betul buat aku sebak bila berhadapan yang aku akan jumpa guru2 tersayang untuk menyampaikan yang aku bakal meninggalkan segala-galanya yang di Sabah ni , 😷😷. Terutamanya orang-orang yang aku sayang. Ya Allah, kuatkanlah hati HambaMu ini agar cekal dan tabah dalam menghadapi situasi ini. In sha Allah aku tabah, In Sha Allah Allah akan bantu segalanya . Walaupun separuh jiwa aku masih buntu, Allah akan bantu. Ya Allah , kau panjangkan lah umur guru-guruku di sini. Sungguh, sungguh aku sayangi Mereka.. Bye. Until next post !! 💕💯😍