Skip to main content

Bandung.. missed you already!


Sudah lama tetapi aku percaya kenangan yang pernah berlaku, terutamanya kenangan yang baik-baik tidak akan pernah dilupakan. its been awhile since I haven't post anything since last eid.. but no worries, I am still active to write . lets keep the things up. nak dijadikan cerita.. lebih kurang lagi 2 minggu nak final exam, macam-macam lah rasa. terutamanya rindu nak escape dari dunia nyata(dengan assignment, final project, assessment, labsheet dan seangkatan dengannya). rasa rindu nak pergi berjalan-jalan dengan family.
kalau aku masih ingatlah, aku cuba cerita semula. ..29 Ogos 2017, dapat berjalan dengan keluarga.. dapat melihat dunia luar buat sementara. masa tu rasanya nk masuk sem baru kot.. aku pun dah lupa.
lengkap satu keluarga besar dapat berjalan2 ke Bandung. Terima Kasih kepada Cik Sani yang belanja kami semua ke Bandung. 😊 bermula dengan gambar beg sehinggalah gambar kembali semula ke Malaysia. *gambar-gambar disusun mengikut hari kejadian..

perkara yang paling malas aku nak buat ialah pack barang. dengan gigihnya aku kemas barang . beg oren tu la beg yang aku guna untuk letak baju2 dan harta2 karun.
dengan wanita yang paling aku sayangi.

Hari pertama...
adik aku lapar ke? nak ambik ni makan dulu.. hehe
perjalanan tidak mengambil masa lama kalau tak silap. 
inilah rumah yang kami duduk untuk berlindung dari panas dan hujan sepanjang berada di Bandung ini. Alhandulillah sampai-sampai sahaja sudah pun maghrib. sebelum ke rumah sewa , kami menjamu selera di rumah makan Indonesia ini;
but im so sorry, I didn't manage to take the pictures of us eating. I did want to take, but when the food arrives, suddenly I forgot tho. haha
dekat Kedai Belacan nama dia. so good , suit well with my taste.


dapat lah gambar side of my brother je masa dalam Kedai Belacan tu. sadly..
lepas tu.. kami pergi ke kedai runcit dia, nama kedai tu Alfamart it seems like 7E la kot.. sebab kedai tu pun 24 jam.

 dan akhirnya terus balik ke rumah sewa.
keesokan harinya..
Pasar .. sama macam di Pasar filipin.. if it at Sabah.. Allahu rindunya Sabah. moga ada jodohku ke Sabah lagi. di pasar ini, ada jual macam2. makanan, ole, semua lengkap untuk kesini..

seterusnya ke tempat jual kain2. aku suka melihat suasana urusniaga, tak kisahlah di mana-mana pun, aku memang suka tengok urusniaga . di sini makcik2 pakcik aku beli kain2 . aku pun tidak tahu sangat jenis kain semua, aku just sit properly, taking pictures and macam aku cakap tadi, tengok orang berurusniaga.

ni gambar rooftop haha di pasar tersebut;


maaflah cik Azim terinterframe pulak.. di warung kecil ni .. isi perut dulu sebelum makan berat. 

di motor orang ni aku terbaca kata-kata semangat pula :')
di sini ada peniaga kecilan jual aiskrim durian, boleh tahan la sdp.
peniaga tu yang belah kanan..
selepas tu.. aku pun lupa apa yang berlaku pada masa selepas itu..

Hari Seterusnya.

diluar rumah yang kami sewa tu.. setiap pagi akan ada orang yang menjual lontong, ketupat.. mcamana rasa dia? .. sedap tapi tak kena dengan tekak aku.. tapi yang penting halal. In sha Allah.
Keadaan diluar rumah yang kami sewa dari pandangan di tingkat atas.
berhadapan rumah yang kami tinggal ni ada jual frozen food.. sama macam mama aku pun menjual frozen food dari rumah

Tangkupan Perahu, Jom!eh.. sebelum tu.. isi menyak lori kejap...

perhentian seterusnya ke tempat pembuatan kopi termahal.. kopi luwak.. kopi ni memang pekat. kopi ni juga berhasil atau dengan kerjasama binatang atas tu.. 
aku bukanlah coffee drinker. tapi minum ni buat aku nak tambah satu..
dengan mama dan adik aku. aku pun tak tahu kenapa jarak adik aku tu agak jarak jugak.. haha.. lots of love.
Gambar-gambar di Tangupan Perahu..



pekena goreng-gorengan macam jemput2 ni memang sedap.. tapi di kawasan ini agak berhabuk.. sebab memang tempat yang berhampiran dengan kawah gunung berapi.

Next: Floating Market







what I amazed about this floating market is, this market is happen floating on a boat, the transaction  by using tokens, the token is actually already converted from Rupee to token. 

Next is at .. I don't know, maybe at somewhere seems like a garden of heaven B)



abah diambil gambar tanpa abah sedari.






Makan malam di SapuLiar..


Hari seterusnya...
Makan tengahari di Wang Solo.


\
Hari sebelum nak balik ke Malaysia.. kami melawat tempat menjual makanan-makanan manis. dan semuanya nampak sedap-sedap belaka.. nama tempat tu 'Kartika Sari'.





 Sementara itu.. ni gambar di sekitar jalan-raya di Bandung..
Alhamdulillah terima kasih sangat kepada keluargaku.. sayang sampai kesyurga. In Sha Allah.



Sukar untuk mengucapkan selamat tinggal..

aku dapat belajar macam2 perkara semasa menziarahi Bandung.. 
I have learnt to keep an open mind. 
This is one of the most important points to follow. When travelling, there will be so many new and interesting experiences that you will encounter. You never know what might happen or whom you might meet next! And that’s the beauty of travelling…so always keep an open mind and be receptive towards trying new things! I tried my best to write in proper way.. but yeah. im sorry if something somewhere went wrong with my writing. 
Semoga jumpa lagi !:)

Comments

Popular posts from this blog

5 sebab kerjaya Customer Service antara yang masih menjadi demand di market kerjaya

Pada postingan kali ini, saya ingin kongsikan antara yang menjadi asbab Customer Service ini masih relevant untuk dijadikan sebagai kerjaya pada masa akan datang Seringkali saya ingatkan, kerjaya sebagai perkhidmatan khidmat pelanggan ini, bukanlah semua orang yang boleh lakukannya, saya juga seringkali gagal ketika  menangani halangan-halangan ketika berdepan situasi yang tegang ketika sedang bekerja di dalam bahagian khidmat pelanggan. Ok, Baiklah, saya akan kongsikan 5 sebab kerjaya Customer Service ini masih relevan di pasaran kerjaya buat masa ini, 1. Gaji yang lumayan sengaja saya letakkan gaji sebagai sebab yang paling utama, kerana kalau bagi saya, saya akan cuba pertimbangkan gaji terlebih dahulu, hal ini kerana, tanpa gaji yang mengcukupi, kita tidak akan dapat membahagikan wang kita kepada bahagaian-bahagian keperluan yang lain seperti bahagian untuk kemahuan, bahagian untuk kecemasan, dan sebagainya, merujuk kepada  Portal Jobstreet , kerjaya seperti  Customer Se

Friday to be blessed

Assalamualaikum. Last friday yang betul-betul buat aku sebak bila berhadapan yang aku akan jumpa guru2 tersayang untuk menyampaikan yang aku bakal meninggalkan segala-galanya yang di Sabah ni , 😷😷. Terutamanya orang-orang yang aku sayang. Ya Allah, kuatkanlah hati HambaMu ini agar cekal dan tabah dalam menghadapi situasi ini. In sha Allah aku tabah, In Sha Allah Allah akan bantu segalanya . Walaupun separuh jiwa aku masih buntu, Allah akan bantu. Ya Allah , kau panjangkan lah umur guru-guruku di sini. Sungguh, sungguh aku sayangi Mereka.. Bye. Until next post !! 💕💯😍

Happy 2019

3 months ago, I turn 20. Since it is the end of 2018, here are the 20 things that I learned at 2018. Do not fret over the trivial matter.  No matter How old you get, you'll always need a hug from your mom to make everything better. You deserve love more than the deep of the ocean  Your life isn't yours if you constantly care of what people think or say.  When you agree and say yes to others make sure you are not saying no to yourself.  Feel free to unfollow, block something that makes you doubt, insecure or feel bad about   yourself. Sometimes you gotta do what you gotta do for your mental health.  Don't let the good times pass without having pictures of it. There's no use crying over the spilled milk. All you can do is slowly fill the glass up again. (tell your heart to beat again).  Indeed what is to come will be better for you than what has gone by" surah Ad-Dhuha verse 4. Its okay not to be fit-in.  If you don't ask, the an